Mijn blog in de lucht

Mijn blog in de lucht
huisje - boompje - beestje

zaterdag 1 september 2012

Buitenkeuken!

Een half jaartje geleden mocht ik groep 5 begeleidden naar het Pre- historisch museum in Eindhoven. Daar bakten we pannenkoekjes op een open vuurtje. Ik had meteen al iets van; "oooh dat wil ik thuis ook!" En vandaag gebeurde het dan eindelijk. Groentesoep gekookt op open vuur achter in de tuin. Lekker in het zonnetje met een wijntje erbij! De kinderen sprokkelden hout van de verbouwing.
Ik plukte verse tomaatjes, uien en erwtjes uit de tuin. Bouillonblokjes en vermicelli erbij.... even roeren..... nog een slokje wijn en klaar.

En dan aan tafel! Buiten natuurlijk! Het hele gebeuren ( koken en eten) viel erg in de smaak.

 Weer eens wat anders dan BBQ-en. En voor herhaling vatbaar. Ik heb al plannen voor gluhwein of iets kind vriendelijker warme choco. Andere soepjes en nog eens surfen voor meerdere 1 pans gerechten. En natuurlijk met een koekenpan de pannenkoekjes waarmee dit idee ontstond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten