Mijn blog in de lucht

Mijn blog in de lucht
huisje - boompje - beestje

maandag 4 maart 2013

blijven hangen- Home Sweet Home

Ik ben iemand die het leuk vind om te rommelen in huis, hoekjes te maken, grote en kleine plannen te maken. ( dat is denk ik ook een voorwaarde om aan Home Sweet Home mee te doen) Maar aan de andere kant kan ik sommige dingen niet aanpakken. Of anders gezegd; sommige spullen, sommige details zijn me te waardevol, die blijven hangen!. Het gaat dan vooral om de herinneringen er bij of de sfeer. Dat heb ik altijd al gehad; toen ik net op kamers zat heb ik thuis van de zolder al weckflessen veilig gesteld. En deze staan nog steeds bij me in de kast met rijst, macaroni, suiker en bloem. Of die oude kledingkast met spiegel van opa, waarvoor ik heb moeten praten als brugman. Dat de kast wel heel mooi zou staan op de babykamer. En inmiddels in een tienerkamer nog steeds heel mooi staat te zijn!

Onderstaande lamp en klok hangen zolang ik me kan herinneren al in dit huis.

En zolang we beneden nog niet serieus aan het verbouwen zijn blijven ze daar ook gewoon hangen. Heel af en toe probeer ik ze al voor te stellen in ons huis- nieuwe stijl ( of nieuwe huis- stijl). De lamp is dan zwart gespoten en hangt in het midden van de lange eettafel tussen 2 industrieel ogende lampen in. En de klok komt in de zitkamer waar ook de houtkachel staat. Daar waar ik in de lekkere plofstoelen een boekje lees of gewoon in de vlammen kijk met een wijntje in de hand. En helemaal de tijd vergeet totdat..... BIMBAM!





Niet geheel in stijl maar ook blijven hangen ( na de kerst) , gewoon omdat ie te leuk is.

1 opmerking: