Mijn blog in de lucht

Mijn blog in de lucht
huisje - boompje - beestje

zondag 3 maart 2013

mijn DIY tas

Zaterdagavond had ik nog energie over. Om 22.00 de kinderen lagen op bed begon ik nog aan een tas.
Eerst stofjes verzamelen en het naaimachine afstoffen. Op internet, By miekK. blogt , eens nauwkeurig lezen hoe zij dat altijd aanpakt. Ik wist dat ik daar goede uitleg zou vinden, omdat het stap voor stap met foto's uitgelegd wordt. Het idee om zelf een tas te maken is ook daar ontstaan. En nu dan op een zaterdagavond zit ik daar aan tafel achter het grote naaimachine. Wie had dat nog gedacht! Mijn gedachten gaan ver terug in de tijd, die tijd dat ik op school les kreeg in naaldvakken!! Die tijd waarop ik op de weg terug naar huis altijd even langs de bakker fietste voor een "puddinglip"om mijn frustratie weg te eten.

En nu zat ik te genieten van deze activiteit. En was ik trots op het resultaat, maar ook op het feit dat er maar 1 naald gebroken is de hele avond.



Ik heb geen ingewikkeld patroon gekozen, gewoon recht - toe- recht - aan! En daarna een beetje opgeleukt met een oud pyama- stofje en een echt brabantsbont- ruitje, een oranje lintje kan om een knopje sluiten en een "kontzak"uit een te kleine spijkerbroek zorgt voor opbergruimte aan de binnenkant.

En om het geheel af te maken............. kleurige lintjes. Mijn Do It Yourself tas :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten